Min pige vil ikke rigtig spise fast føde

7. oktober 2015

Alder:
6 mdr.

Min pige vil ikke rigtig spise fast føde

Hej Helen

Min datter Lua bliver 6 mdr. her den 16. og vi startede for lidt over en måned siden med lidt grød og mos. Hun virkede interesseret i at smage på mad men nu er jeg kun heldig at hun vil spise grønsags- og frugtmos i kold tilstand og helst f.eks Ella's Kitchens dyre versioner på "pose".. Hvis jeg putter modermælkserstatning i det mos jeg laver herhjemme, vil hun ikke have det.

Hun vejede 4 kg ved fødslen og nu vejer hun 6,50 kilo (!) Det skal siges at det samme mønster gjorde sig gældende for min søn og en sundhedsplejerske har sagt, at der jo bare er nogen børn der ikke tager meget på, men så længe de er ...

Annonce

... glade og trives, så er det ok. Og Lua er meget glad, kvik og trives.

Jeg ammer, men aldrig længe ad gangen, da min datter simpelthen ikke gider ligge længere tid og spise. når hun vender sig væk eller ikke gider spise mere, tilbyder jeg det andet bryst, som hun altid gerne vil have, men heller ikke i længere tid! Jeg vil gerne trappe ud af amningen så småt, men det kræver jo så at der styr på maden på anden vis. Derfor vil jeg høre om du har en slags skema til måltider som jeg efter bedste evne kunne følge, så Lua kan komme lidt mere på rette kurs mht. sin vægt?

På forhånd tusind tak for svar :o)

Med venlig hilsen
Kamilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder