Brev:
Min pige vil ikke rigtig spise fast føde
7. oktober 2015
Alder:
6 mdr.
Min pige vil ikke rigtig spise fast føde
Hej Helen
Min datter Lua bliver 6 mdr. her den 16. og vi startede for lidt over en måned siden med lidt grød og mos. Hun virkede interesseret i at smage på mad men nu er jeg kun heldig at hun vil spise grønsags- og frugtmos i kold tilstand og helst f.eks Ella's Kitchens dyre versioner på "pose".. Hvis jeg putter modermælkserstatning i det mos jeg laver herhjemme, vil hun ikke have det.
Hun vejede 4 kg ved fødslen og nu vejer hun 6,50 kilo (!) Det skal siges at det samme mønster gjorde sig gældende for min søn og en sundhedsplejerske har sagt, at der jo bare er nogen børn der ikke tager meget på, men så længe de er glade og trives, så er det ok. Og Lua er meget glad, kvik og trives.
Jeg ammer, men aldrig længe ad gangen, da min datter simpelthen ikke gider ligge længere tid og spise. når hun vender sig væk eller ikke gider spise mere, tilbyder jeg det andet bryst, som hun altid gerne vil have, men heller ikke i længere tid! Jeg vil gerne trappe ud af amningen så småt, men det kræver jo så at der styr på maden på anden vis. Derfor vil jeg høre om du har en slags skema til måltider som jeg efter bedste evne kunne følge, så Lua kan komme lidt mere på rette kurs mht. sin vægt?
På forhånd tusind tak for svar :o)
Med venlig hilsen
Kamilla